неділя, 20 березня 2016 р.

Поняття «мультимедіа», «мультимедійні технології», «інформаційні технології»

Поняття „мультимедіа” є багатогранним і посідає важливе місце в процесі інформатизації освіти. „Мультимедіа” (від англ.. multi – багато і від лат. мedia – носій, засіб, середовище, посередник) часто вживається як аналог терміну „засоби масової комунікації” (друк, фотографія, радіо, кінематограф, телебачення, відео, мультимедійні комп’ютерні системи, включаючи Інтернет). В загальноприйнятому визначенні „мультимедіа” – це спеціальна інтерактивна технологія, яка за допомогою технічних і програмних засобів забезпечує роботу з комп’ютерною графікою, текстом, мовленнєвим супроводом, високоякісним звуком, статичними зображеннями й відео.
Якщо структурувати інформацію, з якою може працювати мультимедія, то можна сказати, що мультимедія – синтез трьох стихій:
-                     інформації цифрового характеру (тексти, графіка, анімація);
-                     аналогової інформації візуального зображення (відео, фотокартки, картини тощо);
-                     аналогової інформації звуку (мова, музика, інші звуки).
Мультимедіа є ефективною освітньою технологією завдяки властивим їй якостям інтерактивності, гнучкості й інтеграції різних типів навчальної інформації. Так, відмінною рисою мультимедіа є навігаційна структура, що забезпечує інтерактивність – можливість безпосередньої взаємодії з програмним ресурсом. Інтерактивність технологій мультимедіа передбачає „живий” зв’язок між користувачем і програмою, зокрема, за бажанням, можна задати індивідуальний темп роботи в межах програми, установити швидкість подачі матеріалу, кількість повторень тощо.
Одним із перших інструментальних засобів створення технологій мультимедія була гіпертекстова технологія, що забезпечує роботу з текстовою інформацією, зображенням, звуком, мовою. Мультимедія – наступний логічний крок у розвитку персонального комп’ютера. Вона еволюційна в тому розумінні, що будується на базі наявної комп’ютерної технології.
Мультимедія вимагають створення ємних і довговічних носіїв інформації – оптичних компакт-дисків (CD, DVD).
У зміст ІКТ освіти, крім складових  навчання (засоби і методи ІКТ навчання), входять також засоби і методи керування системою освіти (введення баз даних учнів і викладачів, інформаційно-довідкові нормативні і методичні системи, телекомунікаційні системи між школами й установами освіти тощо). [8]
Які ж шляхи використання мультимедійних технологій у сучасному житті?
У наш час ІКТ застосовується майже у всіх галузях і сферах людської діяльності:
-  виробництво електронних книг, енциклопедій, довідників;
-  в медицині (бази знань, методики операцій, каталоги ліків тощо);
-  в бізнесі (каталоги будинків, розробка дизайну приміщень і садиб тощо);
-  у військовій справі (створення різноманітної документації про системи озброєнь, що знімається через супутник; створення тренажерів тощо);
-  у побуті (будинки майбутнього, розумні холодильник, мікрохвильова піч, регулятор температури, що підключений до Інтернету тощо);
-  в мистецтві (CD-ROM, що дозволяє не тільки прослухати музику, а й переглянути партитуру твору, виділити певну тему, створювати варіації на окремі теми тощо);
-  побудова систем віртуальної реальності;
-  в освіті (відеоенциклопедії; тренажери; ситуаційно-рольові ігри; електронні лектори, тренажери, підручники; інтелектуальні ігри з використанням штучного інтелекту; дистанційна і інтерактивна форми навчання; проведення інтерактивних освітніх телеконференцій;

-  побудова системи контролю й перевірки знань і умінь учнів (використання контролюючих програм-тестів); здійснення проективної і дослідницької діяльності учнів тощо).

Немає коментарів:

Дописати коментар