Поняття
„мультимедіа” є багатогранним і посідає важливе місце в процесі інформатизації
освіти. „Мультимедіа” (від англ.. multi – багато і від лат. мedia – носій, засіб, середовище,
посередник) часто вживається як аналог терміну „засоби масової комунікації”
(друк, фотографія, радіо, кінематограф, телебачення, відео, мультимедійні
комп’ютерні системи, включаючи Інтернет). В загальноприйнятому визначенні
„мультимедіа” – це спеціальна інтерактивна технологія, яка за допомогою
технічних і програмних засобів забезпечує роботу з комп’ютерною графікою,
текстом, мовленнєвим супроводом, високоякісним звуком, статичними зображеннями
й відео.
Якщо
структурувати інформацію, з якою може працювати мультимедія, то можна сказати,
що мультимедія – синтез трьох стихій:
-
інформації цифрового характеру (тексти, графіка, анімація);
-
аналогової інформації візуального зображення (відео,
фотокартки, картини тощо);
-
аналогової інформації звуку (мова, музика, інші звуки).
Мультимедіа
є ефективною освітньою технологією завдяки властивим їй якостям
інтерактивності, гнучкості й інтеграції різних типів навчальної інформації. Так,
відмінною рисою мультимедіа є навігаційна структура, що забезпечує
інтерактивність – можливість безпосередньої взаємодії з програмним ресурсом.
Інтерактивність технологій мультимедіа передбачає „живий” зв’язок між
користувачем і програмою, зокрема, за бажанням, можна задати індивідуальний
темп роботи в межах програми, установити швидкість подачі матеріалу, кількість
повторень тощо.
Одним
із перших інструментальних засобів створення технологій мультимедія була
гіпертекстова технологія, що забезпечує роботу з текстовою інформацією, зображенням,
звуком, мовою. Мультимедія
– наступний логічний крок у розвитку персонального комп’ютера. Вона еволюційна
в тому розумінні, що будується на базі наявної комп’ютерної технології.
Мультимедія
вимагають створення ємних і довговічних носіїв інформації – оптичних
компакт-дисків (CD, DVD).
У
зміст ІКТ освіти, крім складових
навчання (засоби і методи ІКТ навчання), входять також засоби і методи
керування системою освіти (введення баз даних учнів і викладачів,
інформаційно-довідкові нормативні і методичні системи, телекомунікаційні
системи між школами й установами освіти тощо). [8]
Які
ж шляхи
використання мультимедійних технологій у сучасному житті?
У наш час ІКТ застосовується майже у всіх
галузях і сферах людської діяльності:
- виробництво електронних книг,
енциклопедій, довідників;
- в медицині (бази знань, методики
операцій, каталоги ліків тощо);
- в бізнесі (каталоги будинків, розробка
дизайну приміщень і садиб тощо);
- у військовій
справі (створення різноманітної документації про системи озброєнь, що знімається
через супутник; створення тренажерів тощо);
- у побуті (будинки майбутнього, розумні холодильник,
мікрохвильова піч, регулятор температури, що підключений до Інтернету тощо);
- в мистецтві (CD-ROM, що дозволяє не тільки
прослухати музику, а й переглянути партитуру твору, виділити певну тему,
створювати варіації на окремі теми тощо);
- побудова систем
віртуальної реальності;
- в освіті
(відеоенциклопедії; тренажери; ситуаційно-рольові ігри; електронні лектори,
тренажери, підручники; інтелектуальні ігри з використанням штучного інтелекту;
дистанційна і інтерактивна форми навчання; проведення інтерактивних освітніх
телеконференцій;
- побудова системи
контролю й перевірки знань і умінь учнів (використання контролюючих
програм-тестів); здійснення проективної і дослідницької діяльності учнів тощо).
Немає коментарів:
Дописати коментар